tirsdag den 26. januar 2016

Hokkaido-suppe

Jeg holder meget af suppe og prøver at få det ind i vores ugentlige spiseplan  mindst 1 x om ugen og helst en ny jeg aldrig har prøvet før, her har jeg lavet Hokkaido suppe som jeg spiste i 2 dag, men med forskelligt tilbehør.

opskrift på suppen:

ingredienser

3 løg
1 Hokkaido græskar på ca 700g
2 spsk olivenolie
1 ½ L hønsebouillon

Skær skrællen af græskarret og fjern kernerne, skær græskarkødet i mindre stykker, hak løgene. svits løgene i olien i en gryde i ca 4 min. tilsæt så græskarstykkerne og svits dem et par minutter. tilsæt så bouillonen og kog suppen i 30 min, blænd suppen og smag den til med salt, hvis du syntes den er for tyk kan du komme lidt mere hønsebouillon i.


SUPPE 1

Denne suppe spiser jeg med 1 hakket tomat 
pr potion, og med bacon 
pynt Oxalis surkløver




SUPPE 2 




Samme suppe, dog med ristede sesamfrø og stegt kyllingfilet.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar